همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در رشته‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور، آزمون کاردانی به کارشناسی و آزمون کاردانی نظام جدید تا ۱۵ بهمن ۹۶ تمدید شد.

به گزارش مهر، حسین توکلی با اعلام اين خبر افزود: مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور در کنکور سراسری سال ۹۶، رشته‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و رشته‌های تحصیلی موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید تا ۱۵ بهمن ماه ۹۶ تمدید شده است.

وی افزود: این مراحل پیش از این یک بار در آبان و آذر ماه ۹۶ اجرا شده بود که با توجه به درخواست این دانشگاه‌ها این مرحله تا ۱۵ بهمن تمدید شد.

توکلی گفت: در تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور، داوطلبان علاقمند به تحصیل (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۶ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) می‌توانند شرکت کنند.

وی افزود: داوطلبان به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و موسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به لینک جستجوی عنوان موسسه و کدرشته مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور و پایگاه اطلاع‌رسانی موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و یا پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلب می‌تواند ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک اعلام شده به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کند.

وی افزود: مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش در برخی از کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید نیز برای علاقمندان به تحصیل در این موسسات اعم از اینکه در این آزمون ثبت‌نام کرده یا ثبت‌نام نکرده‌اند قابل اجرا است.

توکلی گفت: داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام در رشته تحصیلی متناسب با مدرک دیپلم خود در شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای یا کاردانش موسسات آموزش عالی پذیرنده با مراجعه به لینک جستجو و کد رشته در سایت سازمان سنجش، ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه با مدارک لازم به آموزشکده و یا موسسه آموزش عالی رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دوره کاردانی) در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسـته سال ۱۳۹۶ نیز همانند دو بخش دیگر تا ۱۵ بهمن ۹۶ تمدید شده است.

وی گفت: تمامی داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل (اعم از داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام کرده و یا ثبت‌نام نکرده‌اند) می‌توانند با مراجعه به دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای تحت پوشش دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و یا مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و کسب اطلاع از رشته‌های پذیرنده دانشجو در این مرحله نسبت به شرکت و انتخاب کدرشته محل مورد تقاضای خویش اقدام کنند.

کد خبر 395020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha